Множество изследвания в световен мащаб доказват, че децата, при които е използван Приложен поведенчески анализ (ABA), показват подобрения в коефициента на интелигентност, езиковите умения и учебния успех. Някои от децата даже успяват да преминат от специализирани в обикновени училища (Lovaas, 1987; Peters-Scheffer et al., 2011).
Методът води до усвояване на нови умения и намаляване на рисковите поведения.
Прави ученето лесно
Процесът на учене се разделя на лесни за постигане стъпки. Всяко умение се усвоява, като на детето се дава възможност да го прави многократно, докато го овладее и използва самостоятелно в ежедневието си.
Детето е мотивирано
Терепевтът е обучен да открива дейностите, които радват детето, и ги използва, за да го мотивира по време на обучението. Този подход е познат като позитивно подкрепление.
Напредъкът е измерим
Ключов момент от подхода е постоянното измерване и оценяване на напредъка на детето, за да се проследи дали той е ефективен; ако не е, натрупаните данни предоставят достатъчно информация, за да се избере друг работен план за терапията на детето.
Практични и лесно приложими умения
Уменията, на които се обучават децата, могат да бъдат непосредствено приложени и са от полза в ежедневието им.
В подкрепа на родителите
Родителите са изключително важна част от прилагането на метода. Терапевтите не само обучават децата на нови умения, но осигуряват на родителите способи за подпомагане на децата в тяхното учене и справяне, които могат да подобрят в голяма степен ежедневието на семейството.
Прочетете още: Кога да се обърнем към АВА терапевт
Как да сме сигурни дали забавянето в развитието на детето сигнализира проблем
2 comments