Людмила Вретенарова е завършила „Специална педагогика“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ със специалност „Слухово-речева рехабилитация“.
През 2015 година преминава специализирано обучение за работа с деца от аутистичния спектър по метода на Приложния поведенчески анализ /Аpplied Вehavior Аnalysis (ABA)/ и след успешно преминат практически и писмен изпит, става един от първите сертифицирани специалисти в България – The Registered Behavior TechnicianTM (RBT®). Сертификатът се издава от Американския борд на поведенческите аналитици The Behavior Analyst Certification Board, Inc.® (BACB®).
Поддържането на тази квалификация изисква ежемесечни супервизии и полагане на годишен изпит, които имат за цел развитие на компентентността и уменията на специалиста.
През професионалния си път Людмила участва в редица други обучения и тренинги, които обогатяват знанията й относно терапията на деца от аутистичния спектър и спомагат за по-задълбоченото разбиране на състоянието и подходите в обучението:
- Теоретични основи и практическо приложение на Сензорно-интегративния подход /Sensory Integrative Approach/ при работата с деца от аутистичния спектър и други проблеми в развитието с лектор Kristiane Kull Sadacharam, postgrad.USC-USA, SI® trener USC, усъвършенствала сензорна интеграция® Ayres клиника в Калифорния, ръководител на отдела за ерготерапия в Детски център, Мюнхен.
- Иновативна оценка и интервенция за лица от аутистичния спектър /Innovative Assessment and Intervention for Autism Spectrum Disorders/ с лектор Maude Le Roux – международен обучител в сфератa на егротерапиятa, сензорната интеграция и метода DIR/Floortime.
- DIR/Floortime 101 /An Introduction to DIRFloortime for Parents and Professionals –21 Contact Hours/ – въвеждащо обучение в подхода за работа с деца с аутизъм Floortime – теория, принципи, обсъждане на клинични случаи. Лектор на обучение Maude Le Roux – международен лектор и обучител за DIR/Floortime Courses.
През последните 5 години Людмила работи като ABA поведенчески терапевт с деца от аутистичния спектър от 1 до 7 годишна възраст, в индивидуални терапевтични сесии, както и занятия в групи, които изграждат и развиват социални умения.